Den avstängda mobilens förbannelse

De senaste inläggen har jag nog skrivit alla på skolan.
Det är lite småfult att jag aldrig har tid att sitta vid datorn hemma utan bara flänger omkring på olika saker.
Jag kan i alla fall sammanfatta min tid sedan sista inlägget (i tisdags).
På tisdag gjorde jag ingenting förutom att läsa en smådålig bok av Per Nilsson, den var en sån där bok som man måste läsa hela på en gång eftersom man bara vill veta vad som händer även om man inte gillar den.
På onsdag var det sovmorgon till tjugo i tolv, vilket var mycket skönt. Hade Sv och Eng och sen skulle det vara idrottsprov EFTER SKOLTID!!! Arg i hågen kom jag till skolan och arg i hågen gick jag till engelskan där Eva-Britt deklarerade att vi som läst ut boken inte skulle behöva vara där så vi fick gå. Arg i hågen gick jag och gjorde ingenting till mitt prov skulle dra igång, arg i hågen gjorde jag provet och tror att jag gjorde ganska bra ifrån mig.
Sen hade jag och Hanna bestämt att jag skulle dyka upp så vi kunde gå och köpa biljetter till Plannjamatchen som hägrade på kvällningen.
På väg till NTI mötte jag till min fasa en gammal klasskamrat, Fred. Han satt på en mursak och tittade på något som bara han visste vad det var, jag hoppades på att han inte skulle titta upp, men otur som jag har så såg han mig så jag var ju tvungen att säga något för att inte verka vara nån långsynt kladdmänniska. Så efter ca 8,73 sekunder av fasa kom Hanna gående från sin älskade skola som en och annan räddande ängel. Jag avslutade snabbt och snyggt mitt improviserade samtal med Fred och skyndade iväg.
Vi rodde hem biljetterna på kiosken på Strand och styrde sedan stegen mot konsum. Hanna arg för att Isa inte svarade på sin telefon och för att hon hade varit tvungen att låna pengar av mig och lagga sina sista slantar på att betala Isas biljett, så hon tog ut det på mig istället. Vi tittade på kläder och inrednigssaker på Mique (dock fanns inga kläder att beskåda inne på Mique) och till slut, til slut slog Isa en efterlängtad signal och ett möte bestämdes.
Vi köpte en näringsrik middag bestående av Rassel (f.d. Mellis), en torrmacka och var sitt paket Ballerinakex.
Smart som jag var (för att jag hade glömt att jag hade mina kex i väskan, köpte jag en plopp.
Vi gick till Pontus eftersom vi ändå inte hade något annat för oss, väl där vart vi chockade av Plannja Prides guppande bakdelar som studsade runt i Entréhallen när de övade på en ful hoppdans, så vi gick och gömde oss i nån random trappa och snaskade i oss vår medhavda middag.
Till slut vart vi insläppta i hallen och jag råkade hamna ca 2 cm från klacken och de skrek och skränade och lät som de brukar, trevlig stämning. Otrevligare var att Plannja inte vann och alltså inte gick till SM-final och att jag vart halvt döv av den angenäma klackens idoga påhejanden.
Sen vart det torsdag och då hade vi temadag på skolan, vi skulle göra en svart klänning, det var intressant, den vart söt och cocktailaktig. Sen var jag inte hemma förrän vid fyra och då drog jag en pizza och morfar och Aina anlände så då kom en Almondy-tårta framflygandes på bordet, så jag åt en sån och den var mycket god. Träningen hade jag glömt så jag panikringde Jenny, och hn sa "Åh, jag hade glömt att man inte kan köra på isen!".
Sen vart det idag.
Slut.

Hustles

Hustla här:

Namn:
Vill du bli memorerad?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din hustle:

Trackback
RSS 2.0