Swing it, magistern...

Det var rätt roligt på LuleKalaset igår faktiskt...
Det enda som var mindre roligt var att Oskar, Ludde och Jonas fick komma in i Bluestältet hur lätt som helst, men jag och Hanna skulle vara tvugna att visa leg eftersom det var 18 års åldersgräns.
Bajs tycte vi eftersom ingen av dom var 18, Jonas är ju för tusan 93:a!
Så vi fick stå utanför staketet och lyssna när Ingrid sjöng, och jag kan säga att hon var extremt duktig på det. Hon sjöng Duffys Mercy, och om jag ska vara ärlig så sjöng Ingrid den bättre än självaste Duffy.
Trots att hon bara är 11 (Ingrid, inte Duffy) hade hon röst som en hel vuxen. Jag was impressed.
Nåja, vi drog oss mot MAX så Hanna skulle kunna köpa en påse strips men väl därinne så orkade inte Ludde och fick nästan ett psykbryt så för att skona honom styrde vi stegen mot Tasty Burger (som jag för övrigt avskyr) men där lyckades Ludde övertala oss andra om att Järnvägsgrillen skulle vara det bästa alternativet (han hade som tjatat om JV som ett litet barn ända sedan Hanna basunerat ut att vi skulle gå på stripsjakt) så vi gick dit.
Tio i nio beställde vi våran mat (på nåt vänster lyckades man bli jättehungrig på den 700 meter långa promenaden mellan Tasty och JV) och fick äta utomhus eftersom dom just skulle stänga.
Mätta och belåtna, om än väldigt kalla, styrde vi stegen mot Södra Hamn och Rix FM-festivalen och tivolit. Väl där åkte jag ohc Hannizz Breakdance. Det var lite småroligt faktiskt, och efter det spottade spelmissbrukarna Hanna och Ludde alla grejer man kunde spela på, så vi fick snällt traska in mot stan igen för att ta ut pengar. Ludenben och Jonas drog på Impossible Mission på Kulturens Hus så jag, Hanna och Oskar fick stanna inne på gågatan, inte föratt det gjorde oss något, men ändå.
När uttagsautomaten hade spytt ur sig Hannas hundring slog vi oss ner på en parkbänk, likt tre alkisar, då två smått påverkade snubbar kom fram och började anklaga Oskar för att vara "lill-Ludde" och sedan påstod att jag var 14 och Hanna 12.
Vilket är FEL!
Till sist fick Hanx och Ludenben utlopp för sina spellustar och gick lös på diverse spelgrejer. Hanna vann ingenting och spelade upp en stor del av sin hundrapeng.
Jag och Hanna plockade även på oss Ingrid och hennes vän Wilda och åkte nån random snurrsak som var som ett stort fat som snurrade och stod på ställ.. Jaja, ni kanske int fattar, men den var i alla fall bara lite läskig.
Sen höll stackars Ludde på att frysa ihjäl så vi letade oss in på MAX och satt där ett bra tag innan vi började gå mot Statoil där Hannas mamma skulle hämta oss.
Och vem möter vi inte där inne om inte våran gamla baskettränare (Roger) som påstår att Ludde coh Oskar är "jättebra" ifall de bara skulle sätta alla skott.
Resan hem bestod av en strid ström av klagoläten från Ludde om att min rumpa var för benig, det tyckte jag var mesigt... Och som Jenny skulle ha sagt "Jag gillar inte veka män!"


"Innan förfallet-bild" 


Hustles

Hustla här:

Namn:
Vill du bli memorerad?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din hustle:

Trackback
RSS 2.0