Sweet dreams of Stockholm

Ja, då har jag kommit tillbaka från Fjollträsk (ursäkta det patetiska uttrycket) med en lättare plånbok än innan och en ryggsäck full av... Näh, jag ska inte dra in nå irriterande poesi eller vad man ska kalla det. Jag har helt enkelt varit i Stockholm och shoppat dagarna i ända och därimellan har jag lyckats att klämma in att umgås med min moster, hennes man och deras son.
Jag kommer inte att lägga upp några bilder på mina nyförvärv ikväll, utan det kommer att ske imorron.
Men jag kan dock berätta vad jag har köpt, och det genom en liten lista;

  • Ett par ballerinaskor med 3cm klack
  • Ett par Jeansshorts
  • Halvgenomskinliga 3/4-leggings
  • En skjortklänning med puffärm
  • En gigantisk T-shirt
  • En ny bikini
  • En scarf
  • Ett lustigt halsband föreställande ett headset (fel uttryck och ett impulsköp)

Egentligen hade jag siktat på att köpa mig en ny väska, men helt plötsligt har jag blivit jättekinkig med kvaliteten på väskor, så att så fort jag hittade en som var fin att se på och övervägde att köpa så upptäckte jag alltid att den var i fejkskinn.
Jag ska banne mig ha en väska i riktigt skinn som håller för allt jag kommer att utsätta den för.
Den som jag köpte förra året var en gigantisk hit ty den är i perfekt storlek och färg och allting och dessutom rymmer den alla skolböckerna plus lite till och så är den snygg som en redig WERA-väska (kanske för att det ÄR en sån, men i alla fall), men den börjar bli lite nött, stackarn.
Nåja, jag hittade dock en väska som var väldigt fin, om än aningen opraktisk då den inte gick att stänga ordentligt om man drog ihop snörena upptill, men den påminner ganska mycket om den jag har och så kostade den 800 spänn, vilket ändå är rätt okej med tanke på att jag inte köper väskor särskilt ofta.
Fast jag älskar WERA Stockholm-väskorna (det var en sån) så jag kanske köper den här i Luleå om den finns och ifall jag inte hittar någon annan.

Jag märker att det vart mycket om mina väskplaner, så jag kan berätta vidare om min vistelse i Stockholm.
Den tog slut och vi åkte upp till Unbyn igen.
Fast innan jag kom hem hoppade jag av hos Stina som fyllde 17. Det var väldigt roligt, Stina och Henny (som också fyllde år), Lisa, Amanda, Isa, Johan, John, Jenny, en av Stinas kusiner, en annan snubbe som jag inte vet vad han heter, Oskar, Ludde och jag som var där.
Vi spelade kubb och jag lyckades kasta ner kungen på första kastet, DET var aningen pinsamt för jag hade flyttat på mig för att inte fälla kungen och siktade dessutom på kubbsaken längst ut.
Så det var ganska kasst.
Men sen skulle alla (alla och alla.. Amanda, Jenny och Ludde) bada i älven så vi knatade ner dit. Jag hade trott att dom redan hade badat så jag tog inga badkläder (jag kom två timmar sent på grund av transporttiden hem är cirkus tolv timmar) så jag fick snällt stå och titta på.
Sen fick jag åka hem bakom Jenny på kinesmoppen.

Och dag har jag inte gjort något av vikt om man bortser från att jag har duschat.
Jag försökte ringa Jonna men dom svarade inte. Det känns som att det är år och dagar sedan jag träffade henne sist, så hon kanske vill följa med och ta ett dopp imororn med mig och Jenny om vädret tillåter.

So long, suckers!


Hustles
Hustlat av: Jonna

Det är tyvärr inget tillåtande väder :(



jag har tillbringat dagarna med att hjälpa mamma och pappa med diverse altan/trädgårds-tillfixningar och jag börjar bli aningen less..

2008-07-06 @ 10:57:44

Hustla här:

Namn:
Vill du bli memorerad?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din hustle:

Trackback
RSS 2.0