Bara nöjda saker hände idag

Idag var lustig, gick till optikern på NKn för jag trodde att vi inte hade NK men det hade vi visst.
Eftersom våran NK-lärare är lustig (och har glasögon) så "förstod" han mycket väl hur svårt det är att få en tid hos optikern. Jag hade bokat om den där tiden tre gånger typ och alla gångerna hade första tiden jag sagt funkar muy bra... Tokigt.
Nåväl, slutade kvart över ett met ett trevligt besked, jag får MVG i engelska och även i svenska om jag gör bra ifrån mig på den sista uppgiften. Superbt tyckte jag.
När jag knatat upp till mitt skåp och kollat av mobilen såg jag att min mor hade ringt mig. Fundersam ringde jag upp.
"Hallå?"
"Hej det är Vickan, du hade ringt"
"JO! Det har kommit ett brev från kommunen addresserat till dig" *nöjd och ivrig*
"Och jag tänkte om du ville att jag skulle öppna det och läsa det för dig..?"
"NÄJ! Du öppnar det inte!" Sen la jag på och vart gladare. När jag kom hem slet jag till mig kuvertet som jag hittade på bänken och öppnade det i sån fart att det nästan brann upp av fiktionskraften. Nä, nu överdriver jag, men man såg knappt mina fingrar.
På pappret däri stod det att jag har fått jobb på Fagernäs trädgård som trädgårdsarbetare.
Fånflinande och nöjd satt jag vid köksbordet då jag hörde någon skråla "YOU ARE IN PAIN! TAKE YOUR LIFE, TAKE YOUR LIFE WITH COCAINE!" i min väska inne i mitt rum. Med långa kliv så var jag framme vid fånen som ringde för glatta livet och när jag hastigt och lustigt sa "Hallåå?" så svarade Jonna "Har du slutat?" och jag förklarade att jag hade fått sommarjobb på Fagernäs. Mäkta imponerad sa hon at hon skulle ringa mig sen.
Så nu väntar jag på att hon ska komma hem och ringa, hehe.

Hustles
Hustlat av: jonna

Jag hade minsann inte fått nåt scheisse-brev :'( Så nu är hela jag helt lesen

2008-05-14 @ 20:41:58
URL/bloggaddress: http://behindthewords.blogg.se/

Hustla här:

Namn:
Vill du bli memorerad?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din hustle:

Trackback
RSS 2.0