Måndag som känns som söndag

Eftersom jag sprang Stadsmaran för ett tag sedan så är jag kompledig idag, jättekul med tanke på det fina vädret och de två jobbiga läxorna jag har kvar att göra idag.
Jag ska dels göra en Powepoint-presentation om mig själv (kanske inte låter så jobbigt, men det tar sjukt lång tid för mig) och dels ska jag skriva en bokanalys på Per Nilssons Sjutton.
Jag kan säga att första gången jag läste de hatatde jag den för den var skriven på ett så irriterande sätt, att en pratade men han pratade som om han skulle skriva ett kärleksbrev eller något, och så pratar ingen i verkliga livet. Och dessutom var slutet grymt dåligt.
Men när man läser den en andra gång (jag måste läsa böcker två gånger minst för att dels minnas dom och dels förstå dom) är den ändå inte så dum och elak som första gången.
Jaja, det är inte här jag ska skriva analysen i alla fall.

Jag har ju bestämt mig för att jag ska ha fräknar innan skolavslutningen, men det kommer nog inte att kunna bli så då man måste sitta inne och göra de fördömda läxorna.
Fast en sak som jag är galet nöjd över är att vi inte har några lektioner på onsdagar något mer så vi är lediga, alltså borde vi sluta på tisdag nästa vecka. Men nu när jag tänker på hur mina mentorer är så kommer vi vara tvugna att komma dit klockan nio och fika i en kvart innan vi får gå hem igen (inte för att jag vet något om nåt sånt men...).
Dom två är så dumma. 

Ikväll är det Vårruset, men jag tvivlar på att det kommer att gå särskilt bra ty jag är ganska halsontig.
Jag tycker att Hanna och Ludde borde ta på sig skulden då jag var tvungen ta åka till Hanna i regnet en kväll och bli lite förkyld, och sen skulle Ludde ha mig att bada fötterna i älven. Det var hemskt kallt faktiskt.
Men jag satsar på att få under en halvtimma i alla fall, vårruset är ju trots allt bara 5 km.


Hustles
Hustlat av: JOnna

Ska ni springa med basketen eller varför anmälde du dig? Mamma ska också "springa" :P

2008-05-26 @ 14:24:25

Hustla här:

Namn:
Vill du bli memorerad?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din hustle:

Trackback
RSS 2.0