Modevisningen, cyklar och grillning

Så. Nu ska jag berätta om modevisningen.
Som sagt klev jag upp halv sex, trött som en uggla, och åt frukost och klädde mig i sunkiga sjukisbrallor och så vidare. Åkte till skolan.
Då satt man där inne hos frisörerna som arbetade freneiskt med att säkerställa modellernas hårsnygghetsfaktor. Till slut väckte någon mig ur mig dvala och sa att jag skulle få bli friserad.
Till att börja med skulle jag ha lockigt hår men lustigt som mitt hår är så kan det bara bli lockigt om det får självtorka, vilket jag förstås inte hade sagt till fisöern i min glömska. Så i tron att jag skulle få värsta krullskallen började frisören med att tvätta och föna mitt hår med en tratt. Som jag misstänkte så funkade det inte.
Då sa jag att hon fick göra vad hon ville så det blev en sån här frisyr

 Ni får dock ursäkta minen...

Sen skulle en del få bli sminkade på Kicks, men tyvärr så var dom så proffsiga att dom kom en halvtimma för sent så det satt en massa folk där och väntade.
Jag hann bli sminkad men jag tror att jag var en av de sista faktiskt... När hon skulle sätta på mig foundation så provade hon dom två ljusaste dom hade och då tittar hon lite ledset på mig och bräker ur sig "Nää, du är helt enkelt för vit! Vi har ingen foundation som är nog ljus åt dig... Men du har ju ändå inte SÅ dålig hy så vi tar lite transparent istället".
Där ser man, jag är visst för vit... Haha.
I alla fall så var första visningen 10 och för högstadieelever. Eftersom det var den första visningen så var jag nervös, men sen visade det sigatt allt flöt på som en båt på en lugn flod.
Andra visningn var klockan 13 och då var det riktigt nervöst, och det hjälpte ju inte direkt att vi var fem stycken som stod och intalade oss att det skulle gå jättedåligt och att vi var nervösa. Så helt plötsligt började alla dansa. Sen startade musiken.
Men som man kanske kunde gissa så gick visningen mycket galant denna gången också, så när visningen var slut var det bara 5h kvar till nästa visning.
Till att börja med hängde jag med Henny och frisörerna vilket inte var helt dumt ty jag köpte mig en Risifrutti.
Sen skulle hon på nå teaterlektion så jag fick sitta ensam i Stora Sysalen jättelänge innan det var några som jag kände som dök upp.
Sara och Rebecka gick och köpte mat åt mig och Henny (och dom själva förstås) på Max. Mumsmums och tjockt.
Till slut skulle visningen börja och i kombination av trötthet och att vi redan hade gått två visningar och kände oss ganska säkra så var vi inte nervösa. Ända fram till Paint it black började.
Men eftersom vi är så bra så gick även den sista visningen oerhört bra.
En sak som var lite smålustigt var att varje gång jag spatserade på catwalken så fick jag högljudda busvisslingar av någon i publiken. Jag misstänkte vem det var, men efter att visningen var klar och jag hade träffat Hanna så stod det klart att det faktiskt var Oskar som visslade. Typiskt.

Det var alltså torsdagens trapatser. På fredag vart det inte direkt några nya värda att nämnas.
Idag ska jag och Jonna (N) snart åka in till BajsBoden och se när Jenna och Johnny (Jonna (B) och Jenny) och deras band Sound Forge ska uppträda på Cykelns Dag.
Då blir det vl att vara med dom ett tag på eftermiddagen också och ikväll blir det att grilla med Hanna, Ludde och Oskar. Vart vi ska hålla till vet jag inte, men grilla blir det.

Nä, nu ska jag duscha.
Hejdå.

Hustles

Hustla här:

Namn:
Vill du bli memorerad?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din hustle:

Trackback
RSS 2.0