Födelsedag

I morse vaknade jag av att mamma och Jullan kom instormande i mitt rum, skrålande på den gamla visan "Ja, må hon leva" med morgonraspiga röster.
I min famn kastade dom tre paket.
Det första var från farmor och farfar och innehöll en hel 500-peng som kommer att sparas.
Det andra hade som innanmäte ett vändbart, blåvitt träningslinne från Spalding.
Det sista och det minsta var bara från mamma och innehöll en svart och fin liten ask och innuti den fanns ännu en svart ask och innuti DEN fanns en söt liten silverring från golden lady prydd med söta hjärtan.
Senare på dagen kom mormor och gav mig en likadan peng som jag fått av farmor och farfar.

Jenny dök upp på min tröskel igår kväll och sa grattis och räckte mig en påse proppfull med peelingboll, duschcréme, ansiktsmask och choklad. Men där är det inte slut, ty hon hade varit en så bra kompis att hon till och med hade pysslat ihop ett kort (Jenny hatar att pyssla, reds. anm.).
På kortet fanns några blommor, en pingvin, något bi, ett par ballonger och en jävla stork. Plus att hon hade skrivit en liten dikt innuti som var vädigt fin men den ska jag inte citera.

Senare under dagen så hade en del glömt bort att det var min födelsedag.
Men vad gör det om hundra år när allting kommer kring?


Hustles
Hustlat av: Jonna

jag har skrivit "reds. anm." några ggr själv, men jag har aldrig fattat vad det betyder så när jag ser orden tänker jag "Reds anmälan".. vad betyder det?! xD

2008-09-29 @ 15:14:59

Hustla här:

Namn:
Vill du bli memorerad?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din hustle:

Trackback
RSS 2.0